人気ブログランキング | 話題のタグを見る
Woman.excite

ExciteWoman.exciteGarboWomanサイトマップ

38歳の挑戦

I decided to jot down some random thoughts in English because I want to improve my English.
毎日の出来事を英語で書いて行く事にしました。英語がもっと上手くなりたいから。
38歳の挑戦_c0157348_2374539.jpg
Since I'm busy with my baby I thought I wouldn't have enough time to study.
But now I think it's possible depending on how I do things.
赤ちゃんが生まれて忙しくて、勉強するのは難しいと思ってました。でも、今は出来るって思います。自分のやり方次第でできるんじゃないかって思ったんです。
38歳の挑戦_c0157348_2384587.jpg
"It's never too late to start learning!'
I started snowboarding when I was 20 years old. I've been a pro for 16 years.
I started a few business ventures in the snowboard industry in my late 20's. My life was super busy and the days went by so quickly.

When I was 35, I realized I wanted to push myself more and learn more English. I wanted to broaden my horizon.

『学びはじめるのに遅いということはない』
私は20歳の時スノーボードを始めました。それから16年間プロ活動を続けてきました。20代後半からスノーボード業界でビジネスも始め、私の人生はとても忙しくあっという間に時間が過ぎていきました。

35になった時、これだけで終わりたくない、もっと自分をプッシュしたい!英語ももっとちゃんと勉強してみたいと思ったんです。もっと自分自身を成長させて、自分の可能性や視野を広げたいと思ったんです。
38歳の挑戦_c0157348_2391013.jpg
It's been three years since but I still have a long road ahead of me. I think I'm slowly improving. It doesn't have to be big steps. Just do what you can at your own pace.
Had I not started, I would still be in the same place.
あれから3年。
まだ自分の思い描く場所には届かないけど、少しずつは成長していると思います。自分の出来るペースで、少しずつでもいいんです。
始めなければ、何も変わらないんだから☆
38歳の挑戦_c0157348_2393364.jpg

Copyright © Excite Japan Co., Ltd. All Rights Reserved.

免責事項 - 会社概要 - ヘルプWoman.exciteBB.exciteGame.exciteエキサイト ホーム